Yeni Bir Yerli Tütün - NST 02 Yellow


Tobacco shoplarda tapdk bandrolü adı altında satılan, Mersin'de üretilen NST 02 Yellow tütünüyle tanışalı daha 2 gün anca oldu. Adını duymuştum fakat, ithal tütün bulmanın zor olduğu şu günlerde bir paket alıp denemek istedim. Hemen ilk tütünden sonra değil de, bir kaç tütünlük kullanımdan sonra yazacağım rehber daha faydalı olacağından, öyle oturdum klavyenin karşısına.

Tütünün ambalaj kısmına gelecek olursam, ambalaj güzel paketlenmiş ve bandı gayet sağlam, 50 gramlık paketlerde satılıyor. Fakat maalesef paketin logo tasarımı ve şeklinin şemalinin Old Holborn'dan özenme olduğunu rahatlıkla dile getirebilirim. Aradaki karşılaştırmayı anlayabilmeniz için, gönderinin altına zaten örnek resimleri koyacağım, farklı farklı açılardan fotoğraflarını çektim paketlerin de, tütünlerin de. Sarma tütün konusunda oldukça kısıtlı bir üretimi olan ülkemizin, markalaşma adı altında biraz daha marjinal tasarımlar yapmasını isterdim şahsen, mesela Mersin'e özgü olan Çingene Kız mozaiği daha çok yakışırdı böyle bir pakete. Bu şekilde Old Holborn'un filini çıkartıp kartal koymuşlar, geri kalan her şey aynı.

Lezzet kısmına gelecek olursak, f/p olarak idare eder orta kalite bir tütün diyebilirim. Çok bir şey beklememek lazım, zaten piyasada yeniler, zamanla kendilerini yapıcı yorumlar ve tavsiyelerle düzeltirler diye düşünüyorum. Öncelikle tütünün nemi çok az tutulmuş, haliyle tütünün nem oranı düşük olduğu için tütün biraz kararmış, özellikle sarma sigaraya alışkın olmayan kişilerin boğazında yanma, rahatsız edici bir his oluşturabilir bu sebeple. Eğer imkan varsa, üreticinin tütünü biraz daha nemlendirerek satmasını isterdim şahsen. Ben elde şimdilik böyle bir imkan olmadığı için küçük bir dilim elma kabuğu kestim de koydum pakete. 1 gün durması yeterlidir, fazla tutarsanız elma küflenebilir, küfü tütününüze de bulaştırıp içilemez hale getirebilir. Aman diyeyim!

Bir çok arkadaş paketin ve tütünün, vanilya aroması koktuğunu dile getirdi ikram ettiğimde. Evet, hoş bir vanilya kokusu var tütünde ve içimden sonra ağır bir koku bırakmıyor, bu amaçla yapılmışsa gayet isabetli olmuş. Onun haricinde içerken ben herhangi bir vanilya aroması hissetmedim, içici arkadaşlarım da böyle bir aromayı algılamadı. Başka söze hacet yok, bu paket bitince bir diğer yerli sarma tütünü olan Nastroy'u deneyeceğim. Şimdilik görüşmek üzere.

Fotoğraflar ektedir.



17 yorum:

  1. Bu üründen 1 kiloluk kullanıyoruz içimi kaliteli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Instark ile birlikte 1 kiloluk paketlerde satıldığını da duydum evet, maalesef buradaki tobacco shoplarda denk gelmedim.

      Sil
  2. Bunu nerde aldınız hocam yani fabrika numarası alma şansımız varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üretici firmanın web sitesi http://www.aklale.com/ burada sipariş için ya da şehirlerdeki satış noktaları hakkında bilgi almak için iletişim numaraları var.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Paket üzerinde nikotin verisi olmadığı için bilmiyoruz maalesef, fakat içiminden fark ettiğim kadarıyla paket sigaraların çok üzerinde nikotin oranı var.

      Sil
  4. Ben içiyorum 2 aydın kısa L&M ayarında ilk başta yadırgaya bilirsiniz hiç sigara değiştirmediyseniz bana göre 10 numara beş yıldız Nst002 artık yeşil ambalaj ile satılıyor bilginize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgiler için teşekkürler, ambalajın yeşil olduğunu bilmiyordum varsa fotoğraf alabilir miyiz?

      Sil
  5. 100gr paketi aldim 2 kez cok guzeldi. Fiyat pahali oluyor diye 1 kg olandan aldim ama ayni degil tadi. Ayrica kg olan daha kalin kiyimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 kg olanlar genelde makarona doldurmak için hazırlanmış tütünler, 25 gr ve 50 grlık paketlerdeki tütünler arap kağıdına elle sarılacağı için daha ince kıyım olarak çıkıyor makineden, aradaki fark bu yüzden. Küçük paketlerdekiler daha premium diyebiliriz.

      Sil
  6. Evet kesinlikle 1kg almayın derim küçük paketler ince kıyım ve nemli ama 1 kg olan paket berbat resmen saman gibi dokusu kalın kıyılmıs ve kupkuru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 kg olanlar genelde makarona doldurmak için hazırlanmış tütünler, 25 gr ve 50 grlık paketlerdeki tütünler arap kağıdına elle sarılacağı için daha ince kıyım olarak çıkıyor makineden, aradaki fark bu yüzden. Küçük paketlerdekiler daha premium diyebiliriz. Ayrıca kiloluk tütünü uzun süre nemli ve taze tutmak uygun koşullar sağlanmadıkça çok zor. Kuruması, aroma kaybı ve küflenmesi dert açabilir, böceklenebilir.

      Sil
  7. 100 gr lık olandan aldım, kıyımı çok kalın değil fakat nem falan yok. 1 dilim elma kabuğu koyun demişsiniz başka bir yolu var mıdır nemli tutmak için. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özel tütün nemlendiriciler var internette satılıyor tablet şeklinde, onlardan da kullanabilirsiniz.

      Sil
  8. Selam hocam. Vanilya aroması var bu da içineki tütünün kendi özelliği.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dogrudur hocam, paketlerin icerigi guncellendi zaten saniyorum uretici firma tutunculerin tavsiyelerini dikkate almis.

      Sil
  9. Ben yeni kullanmaya basladim içimi cok guzel

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.